Взуття один з найбільш затребуваних і продаваних товарів.
Постийно змінюється мода, російські погодні реалії та практично повсюдне невміння рядового споживача правильно підбирати і носити взуття забезпечують стабільну і безбідне життя виробників і продавців взуття. При правильному підході відкриття свого магазину з продажу взуття - це дуже рентабельний бізнес, здатний привести до успіху свого власника. Незважаючи на зростання великих взуттєвих мереж, місця на ринку для невеликих приватних магазинів більш ніж достатньо.
Безкоштовно завантажити або прочитати типовий бізнес план магазину взуття ви можете в розділі Бізнес-плани, а тут я торкнуся деяких тонкощів, які допоможуть вам відкрити взуттєвий магазин, який приносить стабільний прибуток.
Не забудьте купить уголок потребителя.
Це перший признак якості магазину та взаєморозуміння з клієнтами.
Отже, що потрібно для відкриття взуттєвого магазину.
Асортимент взуттєвого магазину
Як ви розумієте, взуття буває різна. Це і зовсім дешеві «падлюка» китайських виробників, дорожча, але і більш якісна продукція з того ж Китаю, Туреччини, Росії та інших країн і дорогі, модні вироби відомих світових виробників. Який саме сегмент вибрати - вирішувати вам. У кожної цінової категорії є свій стабільний постійне коло покупців.
З особистого досвіду знаю, продається все - і одноразовий китайський «Аdibas» і шалено дорогі ексклюзивні моделі. Єдине, що хочу категорично помітити - не варто торгувати в одному торговому залі взуттям абсолютно різних категорій, скажімо «преміум» і «супереконом» - розгубите всіх покупців. Так що якщо ви припускаєте грати в декількох цінових категоріях, то краще зробити кілька відділів взуття. Вони можуть розташовуватися поруч один з одним і мати загальну підсобку-склад, але вхід в кожен відділ повинен бути свій, окремий.
Вибираємо місце та обладнання для магазину взуття
При відкритті будь-якого магазину (у тому числі і магазину взуття) насамперед необхідно вибрати місце розташування і тип магазина. Найпоширеніші варіанти:
магазин взуття в окремій будівлі;
взуттєвий магазин (відділ) у великому торговому центрі;
окремий взуттєвої павільйон (намет) на речовому ринку.
Який саме варіант вибрати залежатиме від Ваших фінансових можливостей, специфіки взуттєвого ринку Вашого населеного пункту і Ваших особистих пристрастей. Зауважу, що кожен з цих варіантів має як переваги, так і недоліки. Однак, практика показує, що останнім часом споживач віддає перевагу купувати більш дорогу і, як правило, більш якісне взуття, причому робити покупки він (споживач) вважає за краще в комфортних умовах теплого, просторого магазину.
Устаткування для взуттєвого магазину найпростіше і нехитра. Як правило, це економ-панелі з поличками для взуття. Коштують вони відносно недорого, можуть кріпитися прямо до стіни приміщення. Більш доргой варіант - ті ж економ-панелі вмонтовані в стелажі, або закріплені на стелажах. Стелажі дозволяють організувати зберігання товарних запасів і дозволяють співробітнику магазину швидко знаходити необхідну модель і розмір на складі. До речі, можна заощадити свій бюджет в 2-3 рази якщо зробити торгівельне обладнання самому. Це дуже просто!
Кілька слів про складі (підсобці). Вам буде потрібно досить багато місця для зберігання товарних запасів взуття. Адже кожна модель має розмірний ряд, який у вас повинен бути в наявності. Пам'ятайте про це при виборі та плануванні приміщення. У тісному незручною підсобці ви просто не зможете швидко знайти потрібну покупцеві пару взуття і ризикуєте втратити покупця.
Якщо ви плануєте крім продажу самого взуття торгувати і аксесуарами до неї (засоби для догляду, крему, лопатки для взуття, шнурки і т.п.) вам буде потрібно спеціальна скляна вітрина, стелаж або прилавок. Важливо, щоб весь асортимент був на виду.
Вам потрібно придбати також лаву або стілець для примірки взуття, килимок, дзеркало. Практика показує, що одним подібним комплектом обійтися складно, буває міряють взуття відразу кілька покупців, тому не поскупилася і придбайте мінімум два подібних комплекту для примірки.
Зрозуміло вам доведеться придбати касовий апарат і обладнати робоче місце продавця (стілець + стіл).
Якщо ви плануєте займатися продажем дорогою елітного взуття варто звернутися до послуг професійного дизайнера і розробити стильний дизайн інтер'єру та екстер'єру вашого взуттєвого магазину. Правда, реалізація всіх дизайнерських вишукувань зазвичай «виливається в копієчку», але красиво оброблене приміщення магазину взуття приверне до вас покупців.
Постачальники для магазину взуття
Проблем з оптовою закупівлею товару для взуттєвого магазину немає - послуги з оптовим поставкам взуття пропонують як вітчизняні, так і закордонні виробники. У деяких регіонах постачальників досить багато і умови, на яких вони готові постачати товар - дуже вигідні (аж до того, що Вам будуть привозити товар у магазин під реалізацію). Це найоптимальніший варіант. Гірше коли таких постачальників мало. У цьому випадку Вам доведеться вносити передоплату за товар і самому здійснювати доставку в магазин. Важливо, щоб потенційний постачальник мав сертифікати відповідності на всю пропоновану продукцію.
Основна маса товару припадає на китайських і турецьких виробників. Взуття європейських виробників дорожча і відповідно користується меншим попитом у продавців. Частка російської взуття на ринку відносно невелика. При виборі слід орієнтуватися на споживчі переваги жителів Вашого регіону і особливості клімату.
При поставках взуття можна обмежитися і вибором одного постачальника (так звані фірмові магазини) або працювати за франшизою, але в кінцевому підсумку це обмежить Ваші можливості для маневру.
Пресонала взуттєвого магазину
Після того, як знайдені постачальники і опрацьовано питання доставки закупленого товару, необхідно найняти грамотний персонал. Зазвичай це керуючий і два продавця-консультанта (один на чоловічу, один на жіноче взуття). Якщо бюджет обмежений - перший час Ви самі можете виступати в ролі керуючого. На роль консультантів бажано брати людей, які знаються на взуття, які вміють красиво і стильно одягатися, з приємною зовнішністю і обов'язково ненастирливим.
Продаж взуття - досить специфічний бізнес, де потрібно мати уявлення про торгові марки і постачальників, а також про модні віяння, але його можна вести досить успішно навіть підприємцю при правильному підході і вірному виборі ніші.
Виконавши ці прості поради можете сміливо відкривати свій магазин взуття.
|