Найближчим часом у Росії може різко вирости кількість випадків шахрайства з виплатами по ОСАГО. Після того як з 1 жовтня в ряді регіонів максимальний ліміт виплат по європротоколу збільшився до 400 тис. Руб., Страховики забили тривогу: вони незадоволені постановою уряду, за яким до початку 2016 року для оформлення аварії без участі співробітників ГИБДД не потрібно надавати дані системи ГЛОНАСС / GPS.
Російський союз страховиків (РСА) розкритикував опубліковане минулого тижня постанову уряду, в якому були затверджені правила надання страховим компаніям інформації про ДТП у разі оформлення їх за спрощеною схемою, без участі співробітників ГИБДД (європротокол).
Нагадаємо, що такий порядок передбачає згоду обох учасників аварії з обставинами зіткнення і ступенем вини кожного водія. Якщо раніше в даній схемі йшлося про ДТП, ліміт виплат по яких не перевищував 50 тис. Руб., То з 1 жовтня в порядку експерименту в чотирьох регіонах максимальну суму, яку можна отримати за європротоколом, підняли до 400 тис. Руб. Такий захід має підвищити популярність спрощеної схеми: побоюючись недоотримання коштів, водії неохоче її застосовують, вважаючи за краще за звичаєм викликати співробітників ДПС навіть при самих дрібних аваріях.
Якщо вам потрібні запчастини, то їх можна купити тут: запчасти вольво хс90 .
Завжди широкий вибір запчастин високої якості за доступними цінами.
Кабінет міністрів у своїй постанові від 1 жовтня вказав, що до початку 2016 оформляти дорожні аварії за спрощеною схемою можна буде, як і зараз, без обов'язкового використання водіями системи ГЛОНАСС / GPS, яка дає страховику об'єктивні некорректіруемих дані про аварію. До того, як ГЛОНАСС стане обов'язковою умовою для європротоколу, водіям в якості підтвердження ДТП достатньо буде надати в страхову відеозапис або фотографії з місця аварії.
Саме цей пункт і схвилював РСА, де побоюються стрімкого зростання страхових шахрайств.
«На думку РСА, положення, встановлені постановою уряду, що стосуються фіксації обставин ДТП для оформлення аварії по європротоколу, є недостатньо чіткими і не в повній мірі відповідають вимогам закону про ОСАЦВ», - йдеться в заяві асоціації.
Там зазначили, що некорректіруемих даних про ДТП була основною умовою проведення експерименту із збільшеним лімітом виплат і «виключення умови про обов'язкове використання моніторингових систем (ГЛОНАСС / GPS) робить неможливим виконання вимог законодавства».
Страховики впевнені, що постанова уряду спричинить велику кількість розбіжностей при врегулюванні страхових випадків і породить масу суперечок і конфліктів між страховиками та потерпілими.
«Одна з найбільш очевидних причин подібних розбіжностей - суперечка про сам факт ДТП. Згідно затвердженим вимогам допускається використання технічних засобів, які не контролюють рух і положення автомобіля і, відповідно, не можуть визначити факт ДТП в автоматичному режимі. Відсутність автоматичної реєстрації факту ДТП створює передумови для різних шахрайських дій », - констатують в РСА, відзначаючи, що в такому випадку важко буде підтвердити сам факт аварії.
«Таким чином, більше року страховики повинні виплачувати значні суми за документами і відомостями, в достовірності яких вони не можуть бути впевнені, - говорять в союзі. - Страховики формують резерви та здійснюють виплати за рахунок коштів, отриманих від водіїв, які застрахували свою відповідальність по ОСАГО. У цьому зв'язку неясно, чому сумлінні страхувальники повинні, по суті, платити за шахраїв ».
Страховики впевнені, що при таких формулюваннях підробити фото-або відеоматеріали шахраям буде неважко.
Вимога закону, згідно з яким потерпілий також подає заяву, що вся представлена ним інформація не була скоригована, також, на думку РСА, не стане перешкодою для зловмисників. Необхідність такої заяви там назвали «примітивною заходом».
«На думку РСА, постанова уряду в тому вигляді, в якому вона повинна діяти на сьогоднішній день, порушує права страховиків і не дозволяє їм повною мірою здійснювати функції з врегулювання страхових випадків», - підсумовують в організації.
Самі страховики говорять про те, що розглядають можливості з оскарження постанови уряду, тому що в даному виді реалізовувати його страховим компаніям буде вкрай важко.
В РСА «Газеті.Ru» пояснили, що «конкретних рішень поки немає, але дії обов'язково будуть».
«Без обов'язкового застосування ГЛОНАСС / GPS сам зміст цього експерименту втрачається. Постанову було прийнято зовсім не в тому вигляді, який очікувався, і компанії не зможуть нормально працювати за такими правилами. А платити за шахраїв зрештою доведеться сумлінним страхувальникам », - пояснили в РСА.
Експерт у сфері автострахування Антон Басін вважає, що в ситуації, що склалася РСА потрібно приступати до активних дій і намагатися скорегувати ситуацію на свою користь - наприклад, за допомогою нових законодавчих ініціатив чи звернень до судових органів.
«Я думаю, вони будуть почуті в Держдумі, - вважає він. - Страховики повинні самі якось вирішувати свої проблеми, не сподіваючись на державу, у якого більш соціальні, скажімо так, мети. Для цього і створюються такі організації, як РСА, щоб вони якось відстоювали інтереси гравців ринку ».
Басін згоден, що шахрайські схеми напевно будуть, але страховики мають достатній досвід в боротьбі з такими проявами.
«По-перше, компанія завжди може попросити пред'явити саму машину, якісь інші докази, - пояснює він. - Чи можуть виплатити якусь суму, де безперечно, а для повної виплати попросити все це показати.
До того ж страхові компанії відстежують таких зловмисників: у всіх є служби безпеки, які, за моїми даними, проводять певний обмін даними про зловмисників ».
На думку експерта, страховики могли б передбачити такий поворот подій і зіграти на випередження. «Якщо РСА хоче бути на передовій і йти попереду уряду, то цьому ніщо не перешкоджає. Так вже давно діють в Європі, і нашим страховикам треба бути активніше », - зазначив він.
|