Пункт 5 Правил переміщення небезпечних вантажів цілком і повністю розкриває суть тих вимог, що пред'являються водіям, коли вони беруться за транспортування специфічного вантажу.
У будь-який критичний момент шофер повинен бути зібраний і вміти діяти рішуче, швидко і правильно. Тільки так можна максимально убезпечити себе, оточуючих людей від негативного впливу розгерметизованого вантажу.
Тому зазвичай персонал транспортних компаній, задіяний в такому виді діяльності, обов'язково проходить інструктаж перед поїздкою саме з п. 5 Правил.
Ці норми поведінки полягають не тільки в тому, щоб водій мав при собі ДОПНВ на перевезення небезпечних вантажів 2016, вимоги якого затверджені на міжнародному рівні, але також вони несуть такі норми:
Ви можете отримати консультації по техніці безпеки перевезення вантажів тут: Farligt Gods.
Обов'язкове дотримання ПДР та Інструкції по перевезенню ОГ.
Водій, що безпосередньо братиме участь в переміщенні на автотранспортному засобі небезпечного вантажу, зобов'язаний перед кожним рейсом проходити інструктаж і спецпідготовку.
Готують шоферів спеціальним чином:
викладають систему інформування про небезпеку - маркування тари та ТЗ;
розповідається про властивості самих речовин, що перевозяться;
навчання на практиці всім прийомам, які дієві при наданні першої медичної допомоги на випадок виникнення екстреної ситуації;
пригнічують інциденти заходи - пожежогасіння, нейтралізація виділення газів або отруйних випарів з пошкодженої тари, будь-яка інша дезактивація розсипаного, пролитого небезпечного вмісту або ж порушень цілісності упаковки, місткості тари.
Розповідається про специфіку особливих умов зберігання, утримання і перевезень ОГ.
Якщо шофера возитимуть такі вантажі постійно, тоді перед кожним рейсом їм належить проходити медогляд (Наказ Мінохорони РФ №555 від 29.09.89 р).
Такий контроль здійснюється з метою виявлення або виключення наявності в крові алкогольних, наркотичних чи псіхікоподавляющіх речовин.
Стаж роботи в даній сфері вантажоперевезень не повинен бути менше 3-х років.
Без свідоцтва ДОПНВ не можна допускати людини керувати автомобілем, завантаженим небезпечним вантажем.
В дорозі водій повинен час від часу проводити перевірку цілісності упаковки, кріплень та іншого стані провозимого вантажу. Для цих цілей деяких відправники або вантажоодержувачі наймають навіть спеціальних людей - експедиторів.
При водінні, вантаженим небезпечними речовинами або матеріалами заборонено:
різко рушати з місця або гальмувати;
обганяти інші машини, що переміщуються при швидкості понад 30 км / год;
рухатися зі швидкістю більше 40-50 км / год по прямій траєкторії і 10 км / год - на поворотах;
їхати при вимкненому зчепленні або двигуні;
курити сигарети під час руху (взагалі, дозволено палити тільки на зупинках, але на відстані не менше 50 м від зупиненого транспорту);
користуватися пристроями з відкритим вогнем поблизу ТЗ (допускається користування на відстані від машини не ближче 200 м);
залишати без нагляду свою машину.
Не можна додавати по дорозі додатковий вантаж іншого плану, якщо він не вказується в ТТН та інших супровідних документах.
Не можна провозити пасажирів в кабіні водія або кузові, де занурений ОГ, якщо це не передбачено специфікою маршрутного листа.
Передрейсовий медконтроль проходять сьогодні також і водії, яких їх роботодавець наймає для провезення ОГ на тимчасовій основі (пп. 5.1.6 п. 5 Правил перевезення ОГ).
Відмітки про проходження лікарської комісії, а також належному інструктажі завжди проставляються в дорожньому листі, ТТН, маршрутних листах та інших супровідних документах.
|